Betrayal at Krondor, Red Baron ya da Heart of China gibi önemli
klasiklere imza atmış olan Dynamix’in bir başka klasiği. Aynı zamanda da, gelmiş
geçmiş en başarılı FRP oyunlarından biri olmasına karşılık, en az ilgi gören ve
tanınan oyunlardan biri de. Oyunun bu kaderi, Sierra’nın bu oyunu, biraz da Betrayal
at Antara denilen vasat çalışmalarının bir tanıtımı olarak bedava dağıtmaya
başlamasıyla da değişmedi. Oyuncular arasında hangi 3D kartın daha hızlı
olduğunun tartışıldığı bir dönemde, sanırım kimsenin 1993 yılından kalma bir
oyunla ilgilenecek durumu yoktu.
Oysa Betrayal at Krondor, her yönüyle klasik olarak anılmayı hakkeden son derece
başarılı bir oyun. Bir dungeon içinde neden orada olduğunuzu bilmeden önünüze
geleni kesip biçtiğiniz tipik FRP oyunlarının aksine, Betrayal at Krondor’un, ünlü
yazar Raymond E. Feist’in Riftwar romanlarından, yazarın da katkısıyla uyarlanan,
sağlam ve ilgi çekici bir hikayesi var. Oyun da tıpkı bir kitap gibi dokuz bölümden
oluşmakta. Oyunun başındaki göreviniz bir tutukluyu Krondor’a götürmek. Ancak oyun
ilerledikçe yönettiğiniz ekip yeni gelişmelerle karşı karşıya kalmakta ve yeni
görevler izleyen bölümlerin konusunu oluşturmakta. Böylelikle Betrayal at Krondor,
edebiyatla bilgisayar oyunu arasında bir yerlerde oluşmuş. Bu sayede bu oyunu oynamak
aynı zamanda bir kitap okuma hissini de veriyor. Ancak dialoglarda nisbeten ağır bir
İngilizce’nin kullanılmış olması, kimi oyuncular için sıkıcı olabilir. Yine de
her bir bölümün amacını bilmek oyunu zevkle oynamak için yeterli.
Betrayal at Krondor’un arayüzü, her oyun geliştirici takımın ders almasını
gerektirecek kadar başarılı. Bu arayüz sayesinde oyundaki ekibi yönetmek son derece
kolay. Örneğin bir savaş anında bile hata yapmanız oldukça zor. Yolculuk esnasında
ekranın alt kısmında altı adet ikon beliriyor. Bunlar soldan sağa; Yol işareti olan
ikon, büyü, mola, harita, hızlı kaydetme (bookmark), ve options (seçenekler).
Yol ikonunu tıklarsanız, tamamen üç boyutlu olan oyun ortamında, yoldan çıkıp
kaybolma tehlikesinden kurtulursunuz. Ancak yol kenarlarında da hazine sandıkları ya da
içinden değerli eşyalar çıkan çukurlar vs. bulunmakta. Dolayısıyla arada yoldan
çıkıp sağa sola bakmakta fayda var. Kaldı ki arada haritayı kullanmak, kaybolmadan
hedefe varmak için yeterli.
Büyü ikonu hem yolculuk aşamasında hem de savaş esnasında beliriyor. İkona
tıkladığınızda büyücünüzün yapabileceği büyüler sıralanıyor. Oyunun en
zevkli yanı da büyü yapmak zaten. Tabii ki savaş sırasında yapılacak büyüler
yolculuk sırasında yapılamıyor. Ancak karanlıkta yolu aydınlatmak ya da bir düşman
grubu ile karşılaşınca ortalığı sis ile kaplatıp gizlenerek geçmek gibi ilginç
büyüler yolculuk esnasında da yapılabiliyor ve yararlı da oluyor.