İlk Call of Duty'nin çıkışını da iyi hatırlıyorum, Battlefield 1942'nin de. Yıllarca her iki seriye de aynı oranda şans verip, severek oynadım. Buna rağmen, son yıllarda Call of Duty serisi tabiri caizse iyiden iyiye "kendini bozmuştu". Özellikle dağıtıcı firmanın "paragöz" tutumları, bir silahı bile ek içerik hâline getirip satmaları oyuncular için can sıkıcıydı. Bu anlamda fark yaratan ise Battlefield serisi oluyordu. Uzun yıllar 1942, Vietnam, Battlefield 2 ve Bad Company gibi yapımları harika bir şekilde sundular ama ne yazık ki üçüncü oyundan sonra gidişat bozuldu. Onlar da işi devamlı içerik satışına döktüler ve oyunları aceleye getirmeye başladılar. Battlefield serisi normalde uzun yıllar ince elenip sık dokunarak hazırlanan bir yapımken, özellikle dördüncü oyun çok acele bir şekilde satışa sunuldu. Her ne kadar bir kısım çok beğense de, başka bir kesim de özellikle bitmek bilmeyen hatalardan dolayı eleştiriyordu. Şimdi ise sırada Hardline var, biz de betasına katılıp inceledik.
Öncelikle her ne kadar yapımcı firma Hardline'ın bir Battlefield 4 ek paketi olmadığını iddia etse de, işin aslı pek öyle değil. Evet, Visceral Games tarafından hazırlanacak bir tek kişilik senaryo bulunuyor ama bunun dışında kalan her şey aynı gibi duruyor. Dört farklı multiplayer modu var, bunlardan ikisi olan Heist ve Blood Money şu anda beta sürecinde oynanabilir durumda. Hırsız - Polis çatışması üzerine odaklanan oyunda, modlar sadece göz boyamaktan ibaret ve yeni hiçbir şey sunmuyor. Blood Money'de iki taraf karşı karşıya geliyor ve oyun sonunda en çok parayı ele geçiren takım kazanıyor. Heist modunda ise kasalar bulunuyor ve hırsız tarafı kasayı ele geçirmeye çalışırken, polisler de korumakla yükümlü oluyor. Peki, bu ikisinin Rush ve Capture the Flag modlarından farkı ne cidden? Sadece isimlerin farklı olması mı?
Bir de haritamız var, High Tension adlı ama onda da durum pek iç açıcı değil. En başta, diğer Battlefield oyunlarındaki haritalara göre epey küçük. Hardline'ın tanıtım videolarını hatırlarsanız, epey hareketliydiler ve tam bir hırsız polis takibi yaşanıyordu. Oyunun kendisinde ise böyle şeyler pek bulunmuyor. Zaten küçücük sokaklarda arabaların ard arda takılması, helikopterlerin takibi vs. pek olacak gibi değil.. Aracına atlayan olay mahalline geliyor, iniyor, eline tüfeği alıyor ve ölene kadar çatışmaya başlıyor. Payday serisini fazlasıyla hatırlatan Hardline, büyük bir prodüksiyon olsa da, soygun hissini asla onun gibi veremiyor. Kaldı ki, 32 kişilik soyguncu ekibi mi olur yahu? Resmen meydan savaşı yaşanıyor.
Modların yanı sıra, bir de para kazanıp ekipman geliştirme sistemi ve yeni sınıflar eklemişler. Bakmayın yeni sınıf dediğime, sadece isim değişikliğinden ibaret. Enforcer, Mechanic, Operator ve Professional bulunuyor. Assault, Engineer, Support ve Recon'un neredeyse bire bir aynısı diyebilirim. Grafiklerden zaten çok söz etmeye gerek yok. Bildiğiniz gibi yine Frostbite Engine kullanılıyor ve üzerinde pek değişiklik yok. Hem ses efektleri, hem görseller gayet doyurucu duruyor.
Biliyorum, beta aşamasında olan bir oyunu çok eleştirdim ama söz konusu olan Battlefield serisi. Üstelik bunu yeni bir yapım gibi sunup, 60 dolar fiyat etiketi koymaları da açık olarak "soygun". Bekleyip görelim diyorum, umarım yanılırım.
women affairs
open cheat husband
types of women who cheat
cheat on husband reasons why women cheat on their husbands