Starcraft II: Heart of the Swarm BETA Ön İncelemesi
Blizzard bize niye bunu yapıyor bilmiyorum ama hiçbir oyununu düzenli aralıklarla seri olarak sunduğunu bugüne kadar görmüş değilim. Belki de kaliteyi korumak adına doğru olarak tanımlayabileceğimiz bu tutum, yıllar boyu bekleyen oyuncuların ise pek hoşuna gitmiyor.
Blizzard bize niye bunu yapıyor bilmiyorum ama hiçbir oyununu düzenli aralıklarla seri olarak sunduğunu bugüne kadar görmüş değilim. Belki de kaliteyi korumak adına doğru olarak tanımlayabileceğimiz bu tutum, yıllar boyu bekleyen oyuncuların ise pek hoşuna gitmiyor. StarCraft II: Wings of Liberty, 2010 yılında çıkmıştı ve ikinci ek paketin de bu yıl Mart ayında çıkacağını varsayarsak, aradan hemen hemen 3 yıl geçiyor diyebiliriz. Aynı oyunun, geliştirilmiş hâli ve yeni senaryosu için sanki biraz uzun bir zaman diyemez miyiz? Üstelik daha üçüncü ek paket (Legacy of the Void) bulunuyor ve o da en azından 2 yıl sürerse, oyun iyice eskimiş olacak. Neyse ki tüm bunlar şimdilik konumuz değil ve asıl ilgilendiğimiz Starcraft II: Heart of the Swarm olacak.
İlk oyun bildiğiniz gibi bize iç çekişmeleriyle tanınan Terran ırkının kontrolünü verip, hikâyesini sunuyordu. Bu sefer de beklendiği gibi Zerg’lerle oynayacağız ve üçüncü oyunda da Protoss senaryosu yer alacak. Zerg’ler organik binalar üreten, larvalardan tabiri caizse “tavşan gibi” üreyen bir ırk, bir çeşit böcek. Sayısal üstünlüğüyle Protoss ve Terran teknolojisine daima kafa tutan Zerg’leri Heart of Swarm’la birlikte daha da seveceğiz. Ne yazık ki Beta sürümde herhangi bir senaryo kısmı bulunmuyor ve sadece skirmish multiplayer maçları yapmamıza olanak tanınıyor. Bu nedenle detaylı single player özelliklerini de inceleme yazısına bırakıyorum.
Heart of the Swarm size multiplayer kısmında ranked ve unranked olmak üzere iki çeşit sıralama seçeneği sunuyor. Yeni başlayanların elbette oyuna unranked ile dahil olması daha mantıklı. Burada da ister matchmaking yoluyla insanlarla eşleşebiliyor, isterseniz de herhangi bir arkadaşınızla birlikte oyuna girebiliyorsunuz. Maçlar kısa sürede bulunuyor ve hızlı oyunlar oynanıyor. 1v1 veya 2v2 oynamak size kalmış, aynı şekilde Terran, Protoss ve Zerg ırklarından birini seçmek de. Yaptığınız maçlara göre bir tecrübe puanı sistemi bulunuyor ve oynadığınız ırka göre de seviye atlıyorsunuz. Şimdilik çoklu oyuncu kısmında harita seçme şansımız bulunmuyor ve oyun sizi otomatik olarak başlatıyor.
Starcraft 2, Heart of the Swarm ile epey değişmiş açıkçası. Bunu görsel yönden söylemiyorum zira baktığımızda hâlâ 2010 yılı görsellerini görüyoruz ve pek de fark yok. Oynanış olarak ise ciddi güncellemeler var ve bu ilerleyen zamanlarda mutlaka multiplayer oyunlara etki edecek. Irklar ve üniteler üzerinde baya oynanmış ve yeni şeyler eklenmiş, ekleniyor. Örneğin; beklenen Carrier’in geri dönmesi ve mayınlar bunlardan bazıları. Baktığımda daha iyi diyebileceğim bir ırk bulunmamakla ve bu oyuncunun tarzına göre değişmekle birlikte, Zerg’ler sanki bir adım önde gibi gözüküyor.
Starcraft II: Heart of the Swarm muhtemelen bu yılın en iyi gerçek zamanlı stratejilerinden biri olacaktır ve kendini uzun süre oynatacaktır. Genel oynanabilirlik ve teknik özelliklerden de asıl inceleme yazısında bol bol bahsedeceğiz. Şimdilik 31 Mart 2013’e kadar beklemeye devam…