Açıklama:
Bu rehber yazıda, mümkün olduğunca kısa çözüm yazılmaya çalışıldı. Sadece bulmacaların anlatılmasında, önce çözüm için gereken mantıklı şeyler, daha sonra da doğrudan çözüm yazıldı. Bunun yanında hikaye ile ilgili detaylara fazla önem vermek yerine, oyunun neresinde olabileceğinizi anlamanıza yarayacak olaylar anlatıldı.
Bölüm 1:
İlk demonun ardından kapıdaki polisle konuşun. Ona kahve verdikten sonra içeri girin. Merdivenlerden yukarı çıkınca sağa gidin. Miller ile konuşun ve verdiği fotoğraf makinesini alın. Kapıdan girip koridorun sonuna doğru gidin. Claire ile konuşup mutfak dolabının üstünde bulunan çantadaki malzemeleri alın. Bu aşamadan sonra delilleri toplamaya başlayabiliriz. İlk önce fotoğraf makinesine filmi takın. Soldaki oyuncak bebeklerin bulunduğu odaya girin. Karşı kapının solundaki askılığa bakın. Önce fotoğrafını çekin, sonra da cımbızla tüyleri alın. Kapıdan çıkıp geldiğiniz koridorun giriş kısmına ulaşın. Yerdeki kanın fotoğrafını çekip pamuklu çubukla kan örneği alın. Projektörü inceleyin ve cam filtreyi takın. Oda mor bir renge bürünecek. Karşıdaki duvara bakın, “Luminol” kullanarak duvardaki “SANCTUARY” yazısını ortaya çıkarın ve fotoğrafını çekin. Sağdaki ilk odaya girmeden önce projektörden filtreyi almayı unutmayın. Duvarda kuru kafa resmi bulunan bu odada, yerdeki kanı inceleyin. Fotoğrafını çekip örnek alın. Yine projektöre filtreyi takın, kuru kafa resmini inceleyin, diğer duvara bakıp “Luminol” ile yazıyı ortaya çıkarın. Son olarak da “DISTURBED” yazan duvarın resmini çekin, filtreyi alıp koridorun sonuna gidin ve Claire’e işinizin bittiğini söyleyin. Eşyaları çantaya bırakıp tekrar konuşun, ceset hakkında detaylı bilgiler öğreniyoruz. Dilerseniz, cesedi ve soldaki klozeti inceleyebilirsiniz. Dışarı çıkınca bir sorunla karşılaşıyoruz ve merdivenler yıkılıyor. Miller’la konuşabilirsiniz. Sola gidince koridorun sonunda tahta çakılı bir çıkış kapısı göreceksiniz. Kapıya baktıktan sonra geri dönün ve daireye girin. Sağdaki boruların arasındaki demir çubuğu alın ve tahta kapıyı açın. Merdiveni deneyince aşağı düşüyor. Çöp bidonunun üstüne atlayın. Arabaya binip ofisi seçin.
Sağa gidip asansöre binin. B1 katı garaj girişi, B2 morg ve 8. kat da ofisimiz. 8’e basıp yukarı çıkın. Asansörden inince koridorun sonunda sorgulama odası ve karşı duvarda kahve makinesi bulunuyor. Hemen sağda ise fotoğraflar için karanlık oda var. Karşıdaki oda ise çalışma alanımız. Buraya girip masadaki Miller ile konuşun. Sağdaki masa bize ait, karşı kapı patronun odası ve karşıda, sol tarafta ise bir takım malzemeler var. Kendi masanıza gelin, telesekreterdeki mesajı okuyunca patronumuz Todd olduğunu görüyoruz. Klavyenin yanındaki kartı ve masadaki hediyeyi alın. Dosyalarda cinayetlere ait bilgiler bulunuyor. Odadan çıkınca karşı kapıdaki kutuya fotoğraf makinesini bırakın. Asansöre bastığımızda memur Tate karşımıza çıkacak. B2’ye basıp morga inin. Karşıdaki kapıyı açmaya çalıştığımızda şifremizin geçersiz olduğunu görüyoruz. Envanterimizden güvenlik kartı ile ilgili bilgiyi okuduğumuzda şifrelerin artık geçersiz olduğunu görüyoruz. Güvenlik kartımızın arka kısmını inceleyince “NO: VODKA” etiketini göreceksiniz. Yani numara “vodka” harflerinde gizli. Makinedeki tuşlar üzerinde harfleri takip ettiğimizde “86352” rakamları ortaya çıkıyor. Kartı geçirin, şifreyi girip kapıyı açın. Claire ile konuşup cinayetin canlandırma görüntülerini izleyin. Cesedin yanındaki dosyaları alıp bir kontrol edin. Kapıdan çıkarken Victoria’nın babası arayacak. Ofise çıkın, telefonla konuşan Miller’ın masasına dosyayı bıraktıktan sonra arabanıza binip “Pat’s Home”a gidin.
Victoria babası ile hediye alışverişinde bulunduktan sonra, laf eski günlerden açılacak. Victoria da büyük babası ile ilgili hatıraları incelemek için babasından izin alacak. Sağa gidip askılıktan şemsiyeyi alın ve merdivenlerden üst kata çıkın. Sağdaki odaya girip etrafı inceleyin, burası Victoria’nın odası. Çatı katına çıkmaya çalışın ve şemsiyeyi kullanıp üst kata ulaşın. Soldaki lambayı yakıp karşıdaki sandığa bakın. Buradaki taşları dizeceğimiz sırayı kolyeye bakarak buluyoruz. Solda ve sağda iki karo, ortada da kalp olmalı. Şifreyi çözmek için biraz uğraştığımızda silindirlerin birbirini hareket ettirdiğini görüyoruz ve işimiz biraz zorlaşıyor. Soldan sağa doğru sıraladığımızda, 3. şekli 2 kere, 5. şekli 3 kere çevirin. Yanlardaki ikişer karoyu tamamladık. Şimdi sırasıyla 2., 4. ve 3. şekli 3’er kere çevirip düğmeye basın. Sandık açıldığında büyükbaba Gustav’ın hikayesini oynamaya başlıyoruz.
Bölüm 2:
Bölümün başında Skalnic’ten gerekli bilgileri öğrenin ve ilerleyip Kazimir ile konuşun. Az ileride Gustav’ın sevgilisi Ida var; konuşunca Milena ile tanışacağız. Konuşma bitince yukarı çıkıp tekrar Ida ile konuşun, sağ taraftan haritaya ulaşın. “Old Chapel”e gidin. Giderken bir konuşmaya tanık olacağız ve haritada “Lingerie” açılacak. “Old Chapel”e gidip içeri girdiğinizde cesetlerle karşılaşıyoruz. Etrafı inceleyip kulakları ağır işiten Corona ile konuşun. Masadaki cesedi inceleyebilirsiniz. Kitaplığa bakın, rafta duran ve üstünde numaralar yazan kartı alın. Saatin üstündeki rakamları dikkatli inceleyin. İlerleyip haç işareti bulunan kürsü gibi yere ulaştığımızda, bir başka bulmaca ile karşılaşıyoruz. Altta bulunan, üstünde semboller olan taşları üste, elimizdeki karttaki numaraya göre (74821536) yerleştireceğiz. Daha önce baktığımız saatte dikkat ettiyseniz, rakamların biraz değiştirildiğini veya tersten yazıldığını fark etmişsinizdir. 1, 2 ve 3 rakamlarının bariz bir şekilde tersten yazıldığı görünüyor. Artı şeklindeki işaret 4’ü, 15 gibi yazılmış işaret 5’i, saatteki 6 rakamına karşılık gelen işaret yine 6’yı, kesik kareye benzeyen işaret 7’yi ve son olarak da yatay duran ve 8’e benzer işaret de 8’i ifade ediyor. Yani bulmaca ile ilk karşılaştığınızda, alttaki taşların dizilişi 36185742 şeklinde oluyor. Karttaki numaraya göre taşları gerekli yerlere koyup kola basın. Kasa açılınca parktaki cinayetin fotoğrafı ve Corona’nın raporlarına ulaşıyoruz. Çıkarken Gustav dayak yiyecek. Parka gidince Apolina ile konuşun, içeri girince de başı dönecek. Burada kasadan aldığımız fotoğrafı kullanıp şimdiki hali ile karşılaştıracağız. Sağ alttaki ikona tıklarsanız arada geçiş yapabilirsiniz. Resim ile gerçek arasındaki iki farktan biri, ortadaki ceset ve çeşmenin sağ altında kırılmış taş olacak. Resimde iken bu bölgeye tıkladığınızda taşa yazılmış bir yazı göreceksiniz. Yazıyı okuyun ve heykele tıklayıp yüzüğü almaya çalışın. Yüzüğü kargaya kaptırdığımızı anlatan demoyu seyredin, kapıyı kırıp içerideki adamla konuşun. Neyse ki yüzüğü geri alabildik.
Dışarı çıkınca Ida koşarak gelecek. Konuşma bitince haritadan “Junkyard”a gidin. İleride, kapıda bekleyen adam yüzünden geçemiyoruz. “Lingerie”ye gidip kapıya tıklayın. Adamla konuşup derdini öğrenin. “Police Station”a gidin. Panodan gazeteyi alın, masadaki kitabı inceleyin ve Kazimir ile konuşun. Bizden madalyasını getirmemizi isteyecek. “Park”a gidin, Milena ve Apolina ile konuşun, madalyayı alıp “Police Station”a dönün. Kazimir’e madalyayı verip hapisteki iri yarı adamın bırakılmasını sağlayın. Buradan çıkınca doğru “Lingerie”ye gidip patronla konuşun ve verdiği maymuncuğu alın. Artık “Junkyard”dan geçebiliriz. Hurdalığa girince köpekle başımız derde giriyor. Kontrol odasına girip etrafını inceleyin. Aletler çalışmıyor. Duvardaki şemayı aklınızda tutun. Arka tarafa dolaşıp makası alın. Parmaklıklardan bakınca aradığımız kadının vagonlarda olabileceğini düşünüyoruz. Arka tarafta odanın köşesinde küçük bir pano göreceksiniz. Kolları içerideki şemada gördüğümüz haline getirmemiz gerekiyor. Yani yukarıda 1, 2, 3 ve aşağıda 4, 5, 6 yapacağız. Önce 6’yı aşağı indirip 2’yi yukarı çıkartın. 6’yı ortaya getirip 1’i yukarı çıkarın, 3’ü de yukarı çıkarıp 6’yı indirin. 3’ü ortaya getirip 1 ve 4’ü aşağı indirin. 3 yukarı, 4 ortaya ve 1 yukarı yapın. 5’i yukarı çıkarıp önce 4’ü ve 5’i yerlerine yerleştirin. Aynı şekilde 1’i ortaya 3’ü aşağı getirip kolları yerlerine oturtun. Odaya girip makineye tıklayın. Burada amacımız vagona ulaşmak; ama önce zincirle bağlanmış kutuları çözmemiz gerekiyor, çünkü vinç bu kutuları kaldıramıyor. Önce iki kutuyu sağ tarafa bağlı kutuların önüne doğru getirin. Bağlı kutulara gidip makasla zincirleri kesin ve tekrar makinede kutulardan vagona doğru köprü oluşturun. Vagona girdiğimizde bölüm bitecek.
how many women cheat
redirect why are women unfaithful