Max Payne’in 3. oyunu ise tahmini olarak Mart 2012’de çıkacak. İlgili ekran görüntülerine baktıysanız farketmişsinizdir, kahramanımız artık bildiğimiz Max değil. Kel, karizma ceketsiz, biraz göbek yapmış, daha yorgun ve daha üzüntülü bir Max var.
1998 yılında NYPD (New York Polis Departmanı) çalışanlarından Max Payne için sıradan günlerden biridir. Olacaklardan habersiz bir şekilde mesaisini tamamlayan Max, evine geldiğinde karısının ve kızının cesediyle karşılaşır. Max, karısının ve kızının katillerinin peşine düştüğünde ise beklenmedik bir uyuşturucu davasıyla karşı karşıya kalır. Böylece 2001 yılında Max’le birlikte sürükleyici bir maceraya başlarız.
Aradan 2 yıl geçtikten sonra Max bütün suçlamalardan aklanıp NYPD’ye, cinayet masası dedektifliğine geri döner. Bir gün arabasıyla devriye gezerken sıradan bir ihbar alır ve olay yerine gider. Max, bu yerin Rus mafyasının lideri Vladimir Lem’e ait olduğunu fark eder ve bunu takip eden zaman içerisinde gene birbirinden enteresan olayların içine dalar. Böylelikle Max Payne’le 2003’te maceraya kaldığımız yerden devam ederiz.
Max Payne’in 3. oyunu ise tahmini olarak Mart 2012’de çıkacak. İlgili ekran görüntülerine baktıysanız farketmişsinizdir, kahramanımız artık bildiğimiz Max değil. Kel, karizma ceketsiz, biraz göbek yapmış, daha yorgun ve daha üzüntülü bir Max var. İkinci oyundan beri 8 yıl geçmiş, karakterimiz New York Polis Departmanı’yla olan ilişkilerini kesip Sao Paulo’ya taşınmış, zengin müşterilerin özel güvenliğinden sorumlu olmuştur. Bir gün, kendisine gelen fidye mektubuyla müşterisi Rodrigo Branco’nun eşinin Commando Sobre adındaki bir sokak çetesi tarafından kaçırıldığını öğrenir ve onu kurtarmak için mücadele etmeye başlar. Bu da, aksiyonun doruklarına çıkacağımız bir oyunun bizi beklediği anlamına geliyor.
Max Payne serisinin ilk 2 oyunu Remedy Entertainment tarafından geliştirilmişti; ancak serinin 3. oyunu, Rockstar Vancouver’la birlikte Rockstar Games’in New England, London ve Toronto stütyolarıyla ortaklaşa bir şekilde PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için geliştirilmekte. İlk iki oyunun senaryolarını yazan senarist Sam Lake ise bu oyunda bulunmuyor.
Son oyunda, ilk iki oyuna göre bazı yeni özellikler mevcut. Örneğin; "bullet time" artık düşman öldürdükçe yenileniyor. Ayrıca bu oyunda iki tip motor kullanılmış, bunlar GTA IV’te de kullanılan RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) ve Euphoria grafik motorları. Ancak, bütün bu yeniliklerin yanında oyunda ufak bir sınırlandırılma var: Max, bu oyunda en fazla 3 silah taşıyabilecek. Ama bu sınırlandırılmaya rağmen silahlardaki çeşitlilik oldukça fazla. Ve de bunları kombinasyonlu olarak kulanabilmekteyiz. Örnek vermek gerekirse; bir elimizde av tüfeği varken diğer elimizde pompalı tüfekle saldırabiliyoruz.
Bunların yanında, oyunda artık her yapımda klasikleşen siper alma mekanizması da bulunuyor. Bu sayede herhangi bir saldırı anında herhangi bir cismin arkasına geçerek korunabiliyor veya düşmanı kendimize siper edebiliyoruz. Max, silah konusundaki ustalığının yanında yakın dövüş konusunda da gerçekten iyi durumda ve bunu bir görsel şova dönüştürmeyi de başarıyor.