Strateji seven biri olarak bu türdeki sis olayını anlayabilmiş değilim. Türün ismi strateji olmasına rağmen adamlar strateji yapamamamız için ellerinden geleni yapıyorlar. Haritayı gizleyerek ne yapılmaya çalışıldığını anlayan biri varsa ltf bana açıklasın.
şimdi haritanın açık olduğunu varsayalım düşmanın tüm hareketleriini görürsün ona göre plan yaparsın kolay bir şekilde zafere ulaşırsın ama gerçekte böyle birşey yok keşif yapmadan düşmanının ne yaptığını göremezsin sürekli görmek istersende düşmanın yanında sürekli bir birim olması gerekir bu tür şeyler bence olaya gerçekçilik katmak için yapılmış havada uçağın yada uydun olmaktan sonra tüm mekanı görmek nasıl gerçekte mümkün değilse oyundada mümkün olmuyor
İyide düşmanın yakınına bir birim bıraksan bilgisayar hemen ortadan kaldırır. O zaman oyuna gizlenme seçeneği eklesinler olaya biraz adalet katılsın. Ayrıca yukarıda dediklerinizin çoğunun bazı oyunlar için gerekli olduğu doğruda tüm stratejilerde bu tip birşeyin uygulanması bence yanlış. Örnek vermek gerekirse heroes4'de adamın hareketlerini, kaynakları ve diğer unsurları görmek bence çok önemli. Salak salak dolaşmak yerine ne nerede görüp ona göre hareket etmek bence bu oyunda stratejinin olmazsa olmaz bir unsuru. Bu dediklerim sadece bu oyuna özgü şeyler değil. Başka birçok oyundada buna benzer örnekler verilebilir.
Gerçek hayatta da iki düşman birbirinin ne yaptığını görmüyor. Bu sis olayı gerçeği yansıtmak amacıyla yapılmış. Eskiden, örneğin milattan önce, birçok şehir ani baskınlarla yakılıp yıkılırmış (Perslerin Yunan şehirlerine yaptıkları gibi). Tabii çoğu bu baskından habersiz olurmuş. Böyle bir tehlikenin geleceğini bilse bile ne zaman, nasıl, gece mi gündüz mü, kuzeyden mi yoksa batıdan mı olacağını bilemezlermiş. Zaten o zamanın teknolojisi de buna el vermez (yine saçmaladım ama neyse ). Amaç gerçeği yansıtmak.