AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 FRP - RPG
 Sacred - Dungeon Siege - Neverwinter Nights
 Nwn sorun???
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 6

Milamber
Seçkin Üye



Turkey
İleti 1412

İletim - 07/08/2004 :  22:09:44  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
dengesiz olduğunu biliyorum ama hoşuma gitti :) ne gibi dertler gelebilir başıma ? bir yerde dex le str ye vermenin saçma olduğunu okumuştum ondan bir deniyim dedim . zaten ben temelde oku fln kullanmıyorum hatta düşmanlara hiç yaklaşmıyorum bile sırf uzaktan yaptığım büyülerle işi götürüyorum öne hechmen i ve summon ı salıp üzerlerine savaunma büyüsü kullanıyorum(stone skin vb.) arkadanda fire ball fire arrow magic missel ... gibi büyülerle saldırıyourum int ı yüksek tutam büyü için
cons normalde yakın kapışanlarlar için gerekli biliyorum ama char la wis ın diğer karakterde bir katkısını görmediğim için onlara vereceğim statleri buna verdim bölece yanıma kaza eseri biri geldii beni yatıramıyor kendi üzerimde savunma büyüleri kullanmıyorum adamlarıma veriyorum bu yüzden kendi savunmam için bu gerekli
Sayfanın En Üstüne Git

Rappier
Seçkin Üye

İleti 1848

İletim - 08/08/2004 :  16:32:05  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Frp'de Str: Yük taşıma kapasiteni ve fiziksel olarak verebileceğin max hasarı belirlemek adına çok önemlidir.
Dex: Çevikliğini ve defansını direkt olarak etkilediğinden gereklidir. Karakterin ne olursa olsun bu iki stat'ın en az orta seviyde olması gerekir. Belki büyücü için str'e az verilebilir ama dex olmazsa olmaz...

Cons: karakterinin hastalığa, zehire, fiziksel saldırılara dayanıklılığını etkiler, ayrıca lvl atladığında kazanabilceğin hp'i birebir etkiler.
İnt: Karakterinin kavrama yetenği ile ilgilidir. Bu stat ne kadar yüksek olursa karakterinin npc'ler ile olan diyaloglarında daha akıcı ve daha etkili konuşması gelişir. Ayrıca ezberleme yoluyla öğrenilen büyülerin sayısı bu stat'ın seviyesine göre artar yada azalır.
Yine karakterin ne olursa olsun cons'nın iyi seviyede olması gerekir. İnt ise genelde wizard ve sorcerar'lar için en gerekli stat'dır ama diğer karakterlerde bu olayı es geçmek olmaz.

Wis: Karakterin ruhani yönünün belirlendiği stat'dır. Bu yönün ne kadar gelişmiş olursa npc'ler ile konuşurken konunun akışını istediğiniz yöne getirebilir ve gerektiğinde bulmaca ve problemleri daha rahat çözersiniz. Ayrıca bu stat ile Paladin ve Cleric'lerin kullanabileceği büyü miktarı belirlenir.
Charisma: Bu ise karakterin çevresini etkileme yeteneğidir. Bu stat olmazsa olmazların başında gelir, tabiiki oyunda önünüzee geleni keserek ilerlemeyi düşünmüyorsanız.
Bilgisayar frp'sinde son iki stat'ın etkilerini fazlaca göremezsiniz. Nedeni ise oyunu illaki iyi tarafta bitirme zorunluluğunuzun olmasıdır. Ama birkeç oyunda bunun dışına çıkıldığını görmüştüm ve zaten olması gerekende ikinci söylediğim.

Hangman bu tip dengesiz bir karakterle nerede zorlanacağını kesin olarak söyleyemem ama özellikle 2. exp'da kullandığın hachmen ve summoner yetersiz kalmaya başladığında str ve özellikle dex statlarının eksikliğini çekmeye başlayacaksın...

Sayfanın En Üstüne Git

Milamber
Seçkin Üye



Turkey
İleti 1412

İletim - 08/08/2004 :  18:28:31  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Strength (Güç): Bu karakterin kaba kuvvetini belirleyen skor. Savaşçılarda bundan çok var mesela. Karakterin kaç kilo kaldırabileceğini, kodum mu ne kadar oturtabileceğini filan belirler.

Dexterity (Çeviklik): Bu karakterin ne kadar yetenekli ve becerikli olduğunu gösterir. Tam türkçe karşılığı "çevikliktir". Karakterin ne kadar iyi ok attığı veya saldırılardan nasıl başarıyla kaçtığını gösterir. Genellikle Hırsızlar bu skoru yüksek olanlardan olur.

Constitution (Dayanıklılık): Bu karakterin dayanıklılığını belirleyen skordur. Genellikle Savaşçı, Rahip gibi savaşa yakın tiplerde yüksek olması normaldir. Tam türkçe karşılığı "bünye".

Intelligence (Zeka): Bu karakterin zekasını belirler. Büyücülerin ihtiyaç duydukları skor, çünkü FRP dünyalarında büyü Hokus pokus'tan ibaret değil. [Belki komik gelecek ama,] FRP dünyasında büyü "general spell network"den belirli matematiksel formülleri kullanarak çekilen bir çeşit enerjidir. Büyücüler bu enerjiyi, matematiksel formülleri doğru materyallerle birleştirerek, belirli büyülü sözlerin ışığında, açığa çıkarırlar. Bu nedenle bizim o yaşlı büyücüler çok zekidirler. Bu kurallar oyundaki karakterler arası kuvvet dengesini sağlamak için konulmuştur.

Wisdom (İrade): Bu karakterin ileri görüşlülüğü ve bilgeliğini belirleyen skordur. Bunun intelligence'dan farkı matematiksel olmamasıdır. Genel olarak wisdom skoru yüksek olan karakterler yapacakları hareketlerin sonuçlarından haberdar olacağı için daha düzeyli davranırlar. Bu skor oyun akışını göründüğü gibi önemli derecede etkiler.
Bunun yanında bu skor Rahipler (din adamlari) için çok önemlidir. Bildiğin gibi bilgelik bir din adamında olması gereken en önemli unsurdur. Ve FRP dünyasında Tanrılar'ın (evet tabii ki bir fantezi dünyasında tek Tanrı'lı bir ortam düşünülemez) varlığının farkına varmak ve onların göstereceği doğru yolu araştırabilmek için Rahipler bilge kişilerdir.

Charisma (Karizma): Son skorumuz anlayabileceğin gibi karakterin çekiciliğini belirleyen karizma. Bu skor karakterin hem dış görünüşünü hem de etkileyiciliğini ayni anda belirler. Her karakter maceralarda çevresindeki insanları etkilemek isteyeceğinden karizma skorunun yüksek olmasını ister.

Bu skor genellikle en profesyonel oyuncular tarafından bile yanlış algılanır. Charisma ile ilgili bilmen gereken en önemli şey yalnızca dış görünüşten ibaret olmayışıdır. Örneğin; tamamen iskeletten ibaret olan, büyü güçlerine sahip bir canavar, "lich", oldukça çirkin hatta korkunç bir yaratıktır. Herhangi bir "lich" gören herkes terör dolu görüntüsü yüzünden, ya %25 şansla bayılır ya da %10 şansla hiç durmadan koşarak kaçmaya çalışır (çalışırın altını çiziyorum, çünkü genellikle "lich"ten kaçamazsın o istemedikçe). Simdi bu tariften "lich"in ne kadar korkunç olduğunu anlayabilirsin. Ancak bu dehşet dolu görünüşüne rağmen bir "lich"in charisma skoru minimum 17'dir.
1) Strength:


Weight Allowance: Karakterin üzerinde tasiyabilecegi yük kapasitesi. Silahlari, büyü malzemeleri, kamp esyalari, yemek vs.
Maximum Press: Karakterin kafasinin üzerine kadar kaldirabilecegi agirlik. Aynen bir halter gibi. Mesela Naim Süleymanoglu'nunki 200 kilo filan çünkü kaldirmak için yarismalardaki gibi belirli kurallar yok. "Hayde bre!" seklinde tutup kaldiriyorsun.
Open Doors: Karakterin, tekme veya omuz kullanarak herhangi bir kapiyi(belirli bir kalinligi geçmemek sartiyla) göçertme yüzdesi. Strength skorunun büyüklügüne göre kümülatif olarak bu yüzde artar.
Bend Bars/ Lift Gates: Karakterin demir/ve benzeri bar veya parçalari bükebilme yetenegi. Hapislerden kaçmak veya çöken bir tavani tutmak için kullanilir. "Open doors" yüzdesinden oldukça düsüktür. Bu yüzde bazi özel durumlarda da(mesela karakter bir ip veya zincirle bir yere bagliysa onu koparmak için) kullanilir.
Attack Bonus: Karakterin kiliç veya benzeri yakin dövüs silahlariyla savastigi sirada thac0'suna eklenen bonus. Fantezi dünyasinda herkesin zirhlari oldugundan kisilerin yakin dövüs silahlariyla vurabilmesi yetenegin yaninda kuvvetine de bagli oluyor dogal olarak. Örnegin Conan o kuvveti ile nisan aldigi yeri iskalasa bile vurdugu yeri dagitacagi için kuvvetten belirli bir bonus alir.
Damage Bonus: Bu ise karakterin vurdugu zaman rakibe kuvveti sayesinde verdigi extra damage. Çok kuvvetli karakterler vurduklari zaman kuvvetleri sayesinde bu bonustan yararlanabilirler.


2) Dexterity:


Reaction Adjustment: Bu karakterin çok sasiracagi bir olay karsisinda reflekslerin kisiye yardimini belirler. Örnegin dexterity skoru yeterince yüksek bir kisi karsisindan gelen dev bir kayadan refleksif olarak yana atliyarak kurtulabilir.
Armour Adjustment: Bu en basit açiklamayla karakterin yetenegi sayesinde vuruslardan ne kadar basariyla kaçtigini belirleyen özellik.
Missile Adjustment: Adindan da anlasilacagi gibi, karakterin ok/benzeri firlatilan veya el becerisi isteyen silahlari kullanabilme kabiliyeti.


3) Constitution


HP Bonus: Basit olarak karakterin yüksek dayanikliligi sayesinde HP'sine eklenen bonus.
Poison Bonus: Bu karakterin fiziksel bünyesinin zehirlenmeye karsi ne kadar dayanikli oldugunu belirliyor.
System Shock: Bu karakterin çok ani ve ölümcül olaylarda (yüksek bi yerden düsme, herhangi bi parcasinin vücuttan ayrilmasi -kol,bacak vs. -, çok can acitan darbeler - dragon's breath vs -) HP'si bitmese bile direk ölüp ölmedigini belirler.
Örnegin bizim 18 constitution skorlu fighter'imiza bir dragon sinirlenmis ve onu yeryüzünden silmek icin söyle bi üflemis. Bizim fighter saglam adam; hp: 80! Dragon bir nefeste 60 damage koyarak bizim fighter'i yerle bir etmiş ama fighter'in hp'sini bitirememis. Yalniz fighter system shock yemis. 90% sansla yasayacak ama sanssiz gunu ve 10%'a denk gelen zar fighter'imizin son zari olmus.
Resurrection Chance: Bu bir karakterin öldügü zaman tekrar canlandirilmasinin ne kadar kolay oldugunu belirleyen yüzde. Karakterin bünyesi ne kadar güçlüyse ruhu vücuduna o kadar****i bagli demektir bu da resurrection chance'i arttirir.
Regeneration: Bu insan otesi varliklarin kendilerini yenileme hizlarini belirler. Örnegin troll'lerin (çok [inanilmaz derecede çok]igrenc ve aptal bi yaratik, ama ne yaparsin iste, dogustan savasçi ve inanilmaz barbar) constitution'lari averaj olarak 26-27 filandir herhalde, cünkü vurdun mu birkaç dakikada kollari bile yerine gelir. Bu onlari acayip (!) derecede... yenilmez yapar.


4) Intelligence


Language: Bu kisinin kaç dil bildigini belirler. Zeki kisiler ortamlarinin el verdigi dilleri konusabilirler.
Spell Learning: Bu karakterin arastirdigi bir büyüyü ögrenip ögrenemedigini belirler.
Max No of Spells: Bu bir karakterin zeka katsayisina göre kaç spelli ezberleyebilcegini belirler. Zeki karakterler (genellikle wizardlar) daha çok spell ezberleyebilirler.
Illusion Immunity: Bu zekasi 18+ olan (yani insan ötesi) varliklarin belirli ilüzyonlari farketmesini saglar. Karakterin zekasina göre bunlara karsi gelistirecegi feedback degisir. Örnegin intelligence'i 22 olan bir dragon, bir büyücünün arkasinda yarattigi dragon'un ilüzyon olup olmadigini anliyabilir.


5) Wisdom


Bonus Spells: Not: Bu kafani yormaman gereken bir priest özelligi. Yalnizca priestlerde olan, yüksek wisdomdan yararlanarak fazladan büyü yapma özelligi. Bonus speller, büyü için gereken hareketler, sözler ve materyaller olayina ihtiyaç duymaz. Priestler bonus spellerini "at will" yani istedikleri zaman hiçbir extra olaya ihtiyaç duymadan yaparlar.
Magic Resistance: Bu yüksek wisdom skoru olan karakterlerin beyin kontrol eden (hipnotizma vs) büyülere karsi dayanikliligini belirler.
Spell Failure: Bu düsük wisdom'li karakterlerin yaptiklari büyülerin çalismama yüzdesdir. (Wisdom 13+ sonrasina geçerli degil)
Magic Immunity: Bu 18+ (insan ötesi) wisdom skoru olan karakterlerin hipnotizma benzeri zeka kontrol eden büyülere karsi olan immunity'lerini belirler. Örnegin wisdom'u 20 olan bir lich'i bir vampir bile hipnotize edemez.


6) Charisma


No of Henchmen: Bu kisilerin karizma skorlarina göre yanlarinda topladigi yardimcilari belirler. Henchmanler NPC'dir (bkz ders 1, bölüm 2).
Reaction Adjustment: Bu çogu oyuncu tarafindan dexterity skorundaki reaction adj.(bkz bölüm 3 - dexterity) ile karistirilir. Yalniz digerinden çok farklidir. Bu karakterin görünüsüne göre ilk defa gördügü insanlari ne kadar etkiledigini belirler. Örnegin James Bond, acayip derecede reaction adj'i yüksek bir karakterdir.
Loyalty Base: Bu karakterin karizmasina göre ne kadar fiyakali veya bir baska degisle kiyak oldugunu belirtir. Çok karizmatik tipler görenler tarafindan "wow be!" diye karsilanirlar. Buna Titanic filmindeki rolü sirasinda tüm dünya kadinlarini ne yapip edip tavlayan Richard Gere örnek gösterilebilir.

(kaynak frpnet.net)

statlerin ne işe yaradığını biliyorum buradan ve bir kaç yerden okumuştum ama ben sadece bu oyunu düşündüğüm için ve sonuna kadar gittiğimde str ile dex in hatta wis la char bir faydasını görmediğim için böyle bir şey denedim sadece bu oyun için (exp hariç)çok güzelde götürüyor ve götürecek ama exp için bilemem tabi orada gerekli diyorsan öledir ama oraya gelmeden önce daha ayrıntılı oluşturduğum bir karakter daha yapacam ;) monk yaparım belki
bu arada eğer 13-15 gibi bir şey olması gerekiyorsa bunu elimdeki itemlerle ve sonradan vvereceğim 1-2 statle düzelte bilirim int la con un yüksek olmasının tek sebibi çok vermem değil itemlerden de geliyor
Sayfanın En Üstüne Git

Rappier
Seçkin Üye

İleti 1848

İletim - 09/08/2004 :  15:22:06  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Sonuçta zevk için oynuyorsun ve farklı birşeyler yaratmaya çalışıyorsun. Bu açıdan baktığımızdan yaptığında hiçbir yanlışlık yok. Yinede iyi bir karakter yaratmak oyundan alınan zevki arttırır ve dengeli bir karakter yaratmak bu açıdan çok önemli...
Sayfanın En Üstüne Git

Milamber
Seçkin Üye



Turkey
İleti 1412

İletim - 09/08/2004 :  15:35:52  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
sende haklsın gerçekte bir grupla frp oynasam böyle bir karakter yaratmam çok saçma olur ama oyunda iyi götürüyor :) yinede ben yakında yeni bir karakter yapacam okullar açılmadan önce son bir kez daha oyunu bitiriyim iyice bir zevk alıyım ne yapmamı tavsiye edersin wizard istemiyorum ondan başka bişey olsun yakın dövüşçü olması ayrıca mesela bir ranger nasıl olur elime güzel bir ok alsam fln ?
+ oyunla ilgili bir sorun var aribeth te yüzüğü alıyorum ama sonraki chapter a geçtiğimde yüzük kayboluyor sonuçta bende güzelim kızı kesiyorum hoş ben yinede kesecektim ama kesmezsem ne olacağını merak ediyorum n e oluyor biri niz tam anlatırmı?
+lawful good demiştim kaaktere lawful nautural miş ;) bu yüzden fazla iyi olmama gerek yok :P
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 6 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.05 Snitz Forums 2000